Prima pagină · întreabă primarul · Turism · Albume foto 25 Mai 2017
Conectare
Utilizator

Parola


Recuperare parolă
Lugojul.ro
Municipiul Lugoj
Informaţii utile
Parteneri
Curs valutar
Vremea la Lugoj
Harta Lugojului
Harta Lugojului
Fluxuri RSS
Meniu de navigare: Prima pagină » Rubrica: Interviu

Cartierul Eftimie Murgu (Balta Lată)
Interviu cu Marius Martinescu, Primarul Municipiului Lugoj
Rubrica: Interviu
Data: 04.03.2008
1. Domnule primar, astăzi cred că în Cartierul Balta Lată sunt cele mai multe case nou-construite. Ce perspectivă există pentru finalizarea lucrărilor de apă, canal şi drumuri?

Cartierul Eftimie Murgu, sau Balta Lată, aşa cum arată acum nu onorează pe nimeni şi, în primul rând, pe noi, Primăria. Din tot proiectul de amenajare a cartierului mai sunt de rezolvat următoarele investiţii:
- reţele de apă şi canalizare pe două străzi - Bela Bartok şi Johann Heuffel - în total aproximativ 630 ml şi cu o valoare estimată de 120.000 lei. Nu este o lucrare foarte mare nici fizic, nici valoric, şi ea poate fi realizată în acest an.

în anul 2007 s-au prevăzut şi s-au executat două lucrări pentru alimentarea cu energie electrică a cartierului, şi anume:
- extinderea reţelei electrice de joasă tensiune pentru alimentarea a 267 de case. Este lucrarea care rezolvă legal, dar şi sigur, alimentarea cu energie electrică integral a consumatorilor din casele finalizate în cartier.
- extinderea reţelei de iluminat public pe străzile Johann Heuffel, Daniel Brocea, Vasile Goldiş, G. A. Petculescu, Lucian Blaga, Iuliu Maniu şi George Dobrin , în total pe o lungime de 1.450 ml cu un număr de 42 de stâlpi. Lucrarea a costat 278.258 lei şi a fost dată recent în folosinţă.
Dar problema cea mai grea şi, desigur, cea mai importantă o reprezintă drumurile din cartier şi, bineînţeles, trotuarele. Sunt de executat în total 4.650 ml de drum în interiorul cartierului şi dublu lungime trotuare.

Este un efort financiar care nu poate fi susţinut integral într-un singur an financiar, iar pentru acest an avem în program 1.500 ml de drum. Această lungime se va împărţi pe trei străzi de intrare în cartier, respectiv D. Cantemir, Daniel Brocea şi D. Stoichescu. Toate trei sunt străzi de acces perpendiculare din strada Aurel Vlaicu şi în acest an vor fi asfaltaţi 500 ml din fiecare stradă.

2. Centura ocolitoare va trece la limita de nord a cartierului. Există implicaţii sau modificări asupra drumurilor din cartier?

Nu putem avea o gândire pentru intrarea din strada Făgetului sau Traian Vuia dintr-un motiv foarte simplu: varianta ocolitoare a Lugojului va traversa cu un pasaj de trecere strada Făgetului la limita de nord a cartierului Balta Lată şi, practic, urcările şi coborârile pe acest pasaj vor putea fi utilizate cu un eventual racord de drum doar la momentul când aceste lucrări vor fi realizate.

în total, executarea drumurilor din cartier o estimăm la o valoare de 2.500.000 lei.
Desigur, prevederea pentru acest an este foarte puţină, dar avem o gândire în care un număr de străzi să fie asfaltate, iar celelalte analizate stradă cu stradă o dată cu finalizarea integrală a construcţiei caselor. Acestea vor fi realizate cu tratament bituminos, gândindu-ne că nu va mai fi nevoie ca pe acele străzi să intre maşini cu un tonaj mai mare de 5 tone.

Este o posibilitate care, desigur, ar reduce mult valoarea investiţiei în drumurile din cartier, iar o asemenea soluţie a fost realizată şi pe alte străzi care erau doar balastate, de exemplu str. Garoafelor, Neculuţă, Decebal, Ardealului.

3. întotdeauna în perioadele cu ploi abundente au fost zone băltite. Ce se va întâmpla o dată cu lucrările la drumuri?

O problemă foarte mare o constituie în cartier faptul că, în paralel, pe terenul liber de construcţii va trebui adusă o cantitate foarte mare de umplutură. Acest lucru este evident şi acum, fiindcă toate casele din proiectare şi apoi din execuţie au cota zero mai sus faţă de nivelul actual cu 60-70 cm şi, desigur, acest lucru va fi şi mai evident când vor începe lucrările la drumuri.

Totodată, începând lucrările la drumuri vor trebui preluate şi apele pluviale şi adusă scurgerea lor în canalizare. Aici este vorba despre apele din ploi, din curţi, drumuri şi trotuare, lucru care va însemna o reţea de canalizare care să facă posibilă scurgerea acestor ape în canalizarea oraşului. Este o caracteristică a locului faptul că apele din ploi sunt infiltrate la mică adâncime în terenul cartierului.

4. La intrarea în cartier s-a deschis un şantier. Despre ce este vorba?

Este un cartier care are un număr foarte mic de loturi pe care încă nu s-au construit case. Lucrările din şantierul deschis la intrarea în cartier lângă Biserica Penticostală nr. 1 se referă la o grădiniţă pe care vrem să o realizăm acolo. Cartierul are un număr mare de copii, iar un sondaj în rândul familiilor care domiciliază în cartier ne-a decis să prevedem execuţia unei grădiniţe pentru 100 de copii cu posibilitate de majorare la 150 de locuri.

5. Lucrările la drumurile din cartier încep în acest an, dar cum credeţi că vor fi asiguraţi banii ca ele să fie şi terminate?

Eu cred că putem apela la creditul angajat deja care are un obiectiv "Modernizarea drumurilor în municipiul Lugoj", iar în continuare putem gândi majorarea valorii de împrumut, fiindcă în momentul de faţă gradul de îndatorare al bugetului local pentru următorii ani este de 6-8% pe an, iar legal şi funcţional ne putem îndatora până la 25%. Doar apelând ponderat la sursa împrumuturilor pot fi susţinute lucrările mai mari de investiţii care nu mai pot fi amânate.