Prima pagină · întreabă primarul · Turism · Albume foto 27 Iunie 2017
Conectare
Utilizator

Parola


Recuperare parolă
Lugojul.ro
Municipiul Lugoj
Informaţii utile
Parteneri
Curs valutar
Vremea la Lugoj
Harta Lugojului
Harta Lugojului
Fluxuri RSS
Meniu de navigare: Prima pagină » Rubrica:

CONFERINÅ¢A DE PRESÄ‚ A PRIMARULUI MUNICIPIULUI LUGOJ 20 august 2013
în deschiderea conferinţei de presă, primarul Francisc Boldea s-a referit la şedinţa ordinară a Consiliului Local din data de 29 august, programată la ora 14:00. Pe lângă alte 20 de puncte de pe ordinea de zi, marea majoritate legate de organigrama aparatului de specialitate al Primarului şi instituţiilor aflate în subordinea Consiliului Local, se va afla şi o rectificare de buget de circa 1,9 milioane lei. 500 mii lei din această sumă vor veni de la Ministerul Finanţelor pentru arieratele de la Spitalul Municipal "Dr. Teodor Andrei" şi de la Meridian 22 S.A.
Cea mai mare parte din aceşti bani va fi utilizată la reabilitarea infrastructurii, respectiv asfaltarea drumurilor din municipiul Lugoj. Vor fi asfaltate cu prioritate: Splaiul Tinereţii, străzile C.D. Loga, Brânduşelor, Horea, Cloşca, Crişan, Oituz, Vicenţiu Babeş, Smârdan şi 1 Mai. Aceasta este cea de-a 5-a etapă de asfaltare a străzilor din municipiu.
25.000 lei vor fi alocaţi Casei de Cultură a Municipiului Lugoj.
"De asemenea, 25.000 lei vor fi alocaţi Serviciului Sere şi Spaţii Verzi pentru toaletarea arborilor. Inventarul copacilor din Parcul Prefecturii a stabilit că acolo există 11 platani, 8 castani, 22 tei, 6 arţari, şi 2 pini, în total 49 de arbori. Toaletarea acestora se va efectua în luna octombrie, după prima brumă, aceasta fiind perioada optimă din punct de vedere biologic pentru dezvoltarea ulterioară a arborilor. Acesta este şi motivul pentru care nu a demarat încă modernizarea Parcului Prefecturii, activitatea urmând să înceapă după toaletarea pomilor. înălţimea maximă a copacilor va fi de 15 m faţă de circa 30 m cât este în prezent", a declarat primarul Francisc Boldea.

**********************************************

în prezent, se desfăşoară lucrări de reabilitare în Parcul Poştei. Se execută lucrări de dalare a aleilor şi de înlocuire a mobilierului stradal. Azi, 20 august, va fi adusă de la Timişoara o sculptură de piatră de circa 3,5 t, lucrare a sculptorului Max Dumitraş, care va înnobila parcul alături de statuia lui Traian Vuia. Sculptura a fost primită de către municipiul Lugoj cu sprijinul Maestrului Silviu Orăviţan, Cetăţean de Onoare al oraşului. Tot Maestrul Orăviţan a donat oraşului şi un corp de bibliotecă cu cărţi deosebit de valoroase, care va face parte din viitorul proiect privind realizarea Centrului Cultural din Lugoj.
**********************************************

Miercuri, 14 august, a fost deschisă, după o concepţie modernă, partea de etnografie din cadrul Muzeului de Istorie, Etnografie şi Artă Plastică al Municipiului Lugoj. Municipalitatea intenţionează ca de 1 Decembrie, Ziua Naţională a României, să deschidă publicului şi sălile de la etaj, unde va fi amenajată o expoziţie permanentă de sculptură, pictură şi artă contemporană.

**********************************************

Lucrările de la sensul giratoriu situat la intersecţia străzilor Hezerişului, Crişan, Cloşca, Astalaş şi General Dragalina se află în grafic, astfel încât acesta va fi dat în folosinţă la data de 1 octombrie.
A fost realizat şi proiectul pentru noul sens giratoriu de la intersecţia stăzilor Cuza Vodă, Episcop Dr. Ion Bălan, Bălcescu şi Memorandului, în faţa Bisericii „învierea Domnului". Acest nou sens giratoriu va contribui la fluidizarea traficului rutier în zonă. Lucrarea va fi supusă atenţiei Consiliului Local în luna septembrie, urmând să fie planificată ca lucrare multianuală şi demarată probabil în lunile octombrie-noiembrie, în funcţie de starea vremii.
Domnul primar a mai menţionat că au demarat lucrările la sistemul de apă-canalizare din noul cartier Militari. Licitaţia privind reţeaua de energie electrică va mai dura.

**********************************************

Åžeful executivului a ţinut să lămurească situaţia spaţiului în care a funcţionat fostul restaurant Concordia. în urmă cu 2 ani municipalitatea a solicitat închirierea spaţiului respectiv pentru a realiza un Orăşel al Copiilor şi un Skate Park.
"Cuantumul lunar al chiriei pentru acel spaţiu pe care Primăria Municipiului Lugoj ar fi fost dispusă să îl plătească era de 100 Euro, sumă identică cu aceea la care fusese închiriat ultimului restaurant " discotecă ce a funcţionat acolo. Personal, consider că între două unităţi şcolare şi o biserică locul este potrivit pentru un parc şi nu pentru un birt. Având în vedere că dorim să oferim intrare gratuită pentru copiii ce vor folosi acel orăşel, dorinţa municipalităţii este ca închirierea spaţiului să fie făcută la 100 de Euro lunar, atât cât a plătit şi fostul chiriaş, şi nu la 1.000 de Euro lunar.
în altă ordine de idei, vreau să precizez că licitaţia privind lucrarea de reabilitare a Bisericii Ortodoxe "Adormirea Maicii Domnului" a fost derulată de către Mitropolia Banatului şi nu de către municipalitate. Primăria Municipiului Lugoj, din respect pentru enoriaşii din această parohie, a oferit sprijin financiar pentru realizarea a jumătate din faţadă fără a fi titulară de contract, întocmai cum sprijină şi celelalte biserici din oraş. De altfel, anul acesta, pe lângă suma de 40 mii lei alocată bisericii ortodoxe, Primăria a mai oferit în plus şi suma de 100.000 lei pentru finalizarea exteriorului bisericii dinspre Primărie, fapt care s-a şi realizat”, a declarat primarul municipiului.

**********************************************


în continuare, edilul şef s-a referit la începerea lucrărilor de investiţii pe un nou tronson şi anume drumul care leagă Strada Hezerişului de centură, având o lungime de 1.100 m. Pentru acestă lucrare este alocată suma de 400 mii lei. "Vom aloca pentru satul Măguri 350 mii lei, în vederea realizării unui covor asfaltic pe strada veche din localitate, iar pentru începerea lucrărilor de asfaltare în satul Tapia vom aloca de asemenea 50 mii lei", a precizat şeful executivului.

**********************************************

Edilul şef s-a referit apoi la organizarea Festivalului Saltimbancilor în perioada 30-31 august. Pentru acest eveniment, municipalitatea va aloca suma de 10 mii lei, va asigura alimentarea cu energie electrică, curăţenia, precum şi ordinea şi liniştea publică prin Poliţia Locală. De asemenea, Primăria va pune la dispoziţie trei căsuţe unde vor fi expuse produse de artizanat.

**********************************************

în finalul conferinţei de presă, şeful executivului a ţinut să mulţumească lugojenilor pentru comportamentul avut cu prilejul manifestărilor prilejuite de Ruga Lugojeană şi Festivalul Internaţional de Folclor "Ana Lugojana".

**********************************************