Prima pagină · întreabă primarul · Turism · Albume foto 26 Martie 2017
Conectare
Utilizator

Parola


Recuperare parolă
Lugojul.ro
Municipiul Lugoj
Informaţii utile
Parteneri
Curs valutar
Vremea la Lugoj
Harta Lugojului
Harta Lugojului
Fluxuri RSS
Meniu de navigare: Prima pagină » Rubrica: Afaceri

Podul de Fier va fi reparat, cu bani europeni, în perioada 2008-2009
Autor: Imola Toda, Petre Boulescu
Rubrica: Afaceri
Data: 26.08.2007
Podul de Fier, inaugurat în august 1900, a beneficiat de ultima reparatie capitalã în 1982. Inundatiile din 2000 au suprasolicitat podul, fapt ce a dus la interzicerea traficului greu. în anul 2002 s-a fãcut un studiu tehnic care arãta o situatie deloc favorabilã: defecte la zidãrie, beton, metal, infrastructurã, la apãrãrile de maluri, calapodul de rulare, gurile de scurgere etc.

Dupã acest studiu, lucrãrile de reparatii s-ar ridica la 6,9 miliarde de lei, Primãria Lugoj solicitând acesti bani de la Administratia Nationalã a Drumurilor (AND). Adresa de la AND preciza cã în 2002 nu se pot aloca fonduri, dar în 2003 se vor primi de la Consiliul Judetean.

în grija unei companii nationale

în septembrie 2006, prin Hotãrârea de Guvern 1197/2006, Podul de Fier a fost preluat, de la Consiliul Local al Municipiului Lugoj, de cãtre Directia Regionalã de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT), odatã cu sectorul de drum aferent de pe DN 6. De atunci s-a executat doar o suplimentare a stratului de asfalt. Odatã cu trecerea, în 2006, a portiunii de drum care traverseazã Lugoj în administrarea Companiei Nationale de Drumuri si Autostrãzi (CNDA), aceasta a preluat inclusiv partea de traversare a râului Timis pe Podul de fier. într-o discutie recentã dintre executivul lugojean si CNDA s-a ridicat si problema reabilitãrii acestuia. în acest sens a fost depusã si expertiza tehnicã chiar în acest an. "Din discutiile purtate la regionala CNDA a rezultat un lucru clar. Podul de fier fiind un obiectiv istoric si emblematic al municipiului, devine foarte importantã conservarea lui, ceea ce înseamnã ca, în perspectivã, sã fie utilizat doar pietonal, ca legãturã între Lugojul german si cel român. Asta înseamnã cã ar trebui construitã o alta în vecinãtatea podului care sã preia traficul rutier", a declarat Marius Martinescu, prinarul Lugojului.

Cititi restul articolului pe www.redesteptarea.ro